Koronataistelu.

En mitenkään malta olla kommentoimatta Ritva Elomaan väittämiä. Minusta Sanna Marinin hallitus on tehnyt hyvää työtä taistelussa koronaa vastaan.

Tulokset puhuvat sen puolesta, kun verrataan tilannetta pohjoismaiden suhteen, jossa Ruotsilla on kyseenalainen johto.

Ei hallitus ole mitenkään passiivisesti odotellut rokotteiden saapumista, kuinka Ritva Elomaa päättäjänä on tullut tähän tulokseen. Ministeri Krista Kiuru

tekee kaiken sen eteen mitä tehtävissä on. Suomi on pieni maa ja saa rokotteita jälkijättöisesti. Lisäksi rokotevalmistaja Pfizer on ilmoittanut jäsenmailleen,

tammi- helmikuun rokote-erien pienentämisestä. Tähän hallitus ei pysty mitenkään vaikuttamaan, vaikka kuinka haluaisi. Ritva Elomaa toteaa, toiset käyttävät

maskia ja toiset eivät. Mikä on aivan totta. Maskeja oli keväällä liian vähän, mutta siihen syy ei ole nykyhallituksen. Vastuu tästä lankeaa hallitukselle, jossa mukana

oli ensin PS ja sitten Siniset kun puolue jaettiin. Teidän hallituskaudella oli vastuu ministerinä Pirkko Mattila ja hän unohti tilata maskien täydennystä.

Vaikka kuinka yritin, niin en löytänyt mitään konkreettista ehdotusta Ritva Elomaan kirjoituksesta. Meidän kaikkien tiedossa on, miten vaikea tilanne

koronan hallinta on. Aki Linden on selväsanaisesti tuonut niitä ongelmia esiin, mitä koronan hoito on ja tulee olemaan.

Ongelmaa ei hoideta niin, miten Turun perussuomalaisten puheenjohtaja Jyrki Åland esitti tammikuun ”persuiltamassa” hän sanoi toivovansa, että koronavirus niittäisi kuolemaa Turun Varissuon lähiössä. Ala-arvoinen mielipide. Hän tuntui täysin unohtavan, että PS oli hallituksessa v.2015 kun Suomeen tuli yli 30 000 pakolaista.

Illalla en saanut millään unta pohtiessani, miten paljon hyvää Sanna Marinin hallitus on saanut aikaan: Paljon, asioita, jotka helpottavat meidän jokapäiväistä elämäämme.

Vihdoin, kun uni tuli näin painajaisunta, että PS on hallituksessa ja hoitaa koronaa. Heräsin ja totesin, että onneksi se oli vain unta.

Kaikesta huolimatta rakentavassa hengessä eteenpäin, kyllä me korona voitetaan.

Muistakaa käyttää maskia, pestä kädet ja turvavälit.

Juhani Jokinen

Masku