Rakennetaan Maskua yhdessä

Kirjoituksia,Puheita ja kirjoituksia

Haluamme kaikki rakentaa Maskua yhdessä. Myönteinen ja huomaavainen asenne ovat tärkeitä, samoin kuin niiden mukaisesti toimiminenkin.
Kunnassamme eri puolueet ja heidän ohjelmansa asettavat erilaisia vaatimuksia, mutta myös rajoituksia. ”Ei tälle kuitenkaan mitään voi” -ajattelu on silti yleensä turhaa. – Kyllä voi, kotikunnat asiat ovat yhteisiä ja jokainen valittu valtuutettu voi omien kykyjensä ja toimintamahdollisuuksiensa mukaisesti olla päättämässä kotikunnan asioita.

Seuraava kunnanvaltuusto ja – hallitus joutuu ennen näkemättömään paineeseen, kun joutuvat paneutumaan uusiin kysymyksiin, sekä haasteisiin. Pitää olla myöskin johtamiskokemusta. Tulee Sote, koulu uudistus, maakuntamalli, verotus tuo omat ongelmat ja  sitten vielä kaikkien ehdokkaiden lupaamat uudistukset. Miten nämä kaikki maksetaan ?  Kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan tarvitsemme vain uusia asukkaita ja yrityksiä kuntaan, jotka antavat työtä ja toimeentuloa kunnan asukkaille. Jätetään turhat lupaukset ja lähdetään rakentamaan Maskua kaikki yhdessä. Meidän on huomioitava kaikki, koko väestörakenne johon kuuluvat lapset, nuoret, työssäkäyvät, yrittäjät, eläkeläiset ja ennen kaikkea on huomioitava vanhuksemme kotona ja hoivakodissa, niin, että on riittävä hoitohenkilökunta heitä hoitamaan, mm kotihoidossa hoitajilla on ihan liian vähän aikaa.

Olen asunut perheeni kanssa Maskussa 41 vuotta ja voin jo pitää itseäni Maskulaisena, täällä on ollut hyvä asua.

Ystävällisin terveisin,

Juhani