Jalo luotsaa Maskun demareita

Etusivu

Maskun Sos.dem. Työväenyhdistys Kipinä piti syyskokouksensa lauantaina Askaisissa ja valitsi uusia toimijoita joukkoonsa.

Yhdistyksen johtokunta uudistui merkittävästi. Puheenjohtajaksi valittiin vuosille 2018–19 Petri Jalo ja varapuheenjohtajaksi Rami Koivisto, jotka molemmat ovat uusia toimijoita.
Johtokuntaan valittiin varsinaisiksi jäseniksi Aleksei Blinov (uusi), Juhani Jokinen (uusi), Karoliina Paju (uusi), Maija Salo, Kirsi Virtanen (uusi) ja Reijo Vuorinen.
Varajäseniksi valittiin Kari Kemppainen, Olli Mertanen ja Mikko Väre (uusi).
SDP Varsinais-Suomen piirikokousedustajiksi valittiin Petri Jalo, Rami Koivisto, Maija Salo ja Karoliina Paju.
SDP Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja toi piirin tervehdykset kokousväelle.
Syyskokouksessa jätettiin julkilausuma nuorten syrjäytymisestä, jolle vaaditaan nollatoleranssia.
Nuorisotyöttömyys ja nuorten aikaisin tapahtuva syrjäytyminen ovat tällä hetkellä suurimpia yhteiskunnallisia ongelmia Suomessa. Ellei syrjäytymiskierrettä saada katkaistua, kustannukset ovat merkittävät paitsi inhimillisesti myös taloudellisesti.
Maskun SDP:n mielestä nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisy voidaan parhaiten hoitaa huolehtimalla kaikkien nuorten tarpeista niin työllistymisen kuin vapaa-ajan palveluiden ja harrastusmahdollisuuksien osalta. Yhteistyötä kolmannen sektorin kanssa sekä etsivän nuorisotyön resursseja ja työpajatoimintaa tulee lisätä. Kunnan pitää lisätä myös yritysten kanssa tehtäviä työharjoittelu- ja oppisopimusmahdollisuuksia. Kaavoituksessa on huolehdittava itsenäistyvien nuorten asumiseen ja työssäkäyntiin liittyvät erityisvaatimukset. Pidetään huolta kaikista nuorten hyvinvointia lisäävistä palveluista ja kehitetään niitä lisääkin. Nämähän ovat asioita, joista kunnat ovat vastuussa myös uuden sote-ratkaisun jälkeenkin, todetaan julkilausumassa.